Big & Smart Data: hoeveel privacy hebben we nog? En is het erg om deze in te leveren?
Woensdag 31 november 2016 mochten we op uitnodiging van Rotary Weert Land van Horne komen luisteren naar Patrick van Buuren, Commercial Director bij Sanoma Digital NL. Zijn presentatie ging over Big Data & Smart Data: hoeveel informatie geven wij met z’n allen iedere dag “vrijwillig” af? Patrick begon met een aantal schitterende voorbeelden waar iedereen zich zonder moeite in kon verplaatsen. Speciale kortingscoupons afhankelijk van de locatie waar jij je op dit moment bevindt, alleen nog maar advertenties in de range van jouw interesses, ga zo maar door.
We hebben inzicht gekregen in hoe groot Sanoma BV eigenlijk is. Met websites als NU.nl en Kieskeurig.nl monitoren zij ca. 90% van al het dataverbruik in Nederland. Hierdoor kunnen zij ons helpen door ons niet langer lastig te vallen met reclames die wij niet willen zien, maar ons alleen maar de aanbiedingen te geven die wij echt willen zien.
Het verhaal van Patrick heeft ons erg aan het denken gezet. De resterende avond hebben Rotaractors en Rotarians nog veel woorden over de presentatie gewisseld.
Kortom, het was een super interessante presentatie van Patrick en gezellige avond met onze vaderclub.
Patrick en Rotary Weert Land van Horne, bedankt voor de leerzame en gezellige avond!